[O1] Szarpie, brak mocy, dziwny dzwięk

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skup
    Classic
    • 2012
    • 12

    [O1] Szarpie, brak mocy, dziwny dzwięk

    No to grubo... Widziałem właśnie, że w konfiguratorze podnieśli ceny, ale myślałem, że to pomyłka, bo najpierw były nowe cenniki zanim zaktualizowali konfigurator.

    Ciekawe, czy jakbym dzisiaj zamówił, to jeszcze byłoby po starej cenie.
    http://blog-skup-aut-bielsko.blogspot.com/
  • swietekkk
    Classic
    • 2011
    • 8

    #2
    [O1] Szarpie, brak mocy, dziwny dzwięk

    Niedawno nabyłem octavię I z silnikiem 1.9 TDi (90KM) z 2003r. 205tyś przebiegu - potwierdzone. Był mały problem z turbiną która nie działała prawidłowo. Prawdopodobnie geometria nie kręciła się. Zastała się, wystarczy rozruszać. Mechanik ustawił ją mechaniczne na maksymalne otwarcie. Auto odzyskało moc. Po kilku dniach oddałem do mechanika na zrobienie tego oraz zrobienie podstawowych czynności po kupnie auta (filtry, płyny, rozrząd). W czasie powrotu do domu auto straciło moc i silnik zaczął dziwnie działać.
    Kilka problemów:

    - Podczas odpalania jest szarpniecie (przed wizyta u mechanika też było). Powyżej 5 stopni auto odpala dość dobrze. Gdy jest ok 3 stopnie jest problem. Natomiast przy ok 0 już jest ok Jednak zawsze jest szarpnięcie.
    - Auto nie ma odpowiedniej mocy. Nie ma żadnych błędów. Turbina dmucha do ~2,3bara
    - Całym silnikiem telepie, mam wrażenie, że wcześniej inaczej działał. Teraz jakby miał z 500tyś przebiegu. Wrzucam link do filmu. (Niestety telefon nie jest w stanie zarejestrować telepania).
    - Był wymieniany rozrząd (chyba 2 paski) a nowy pasek nie wygląda najlepiej (widać na filmie). Stary jest w lepszym stanie.
    Podobno wszystkie wartości są ok, a błędów nie ma.

    Jak wspominałem, telefon nie jest w stanie zarejestrować drgań oraz może lekko przekłamywać dźwięk.
    Filmik

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      swietekkk, Masz vaga do samochodu? Po rozrządzie trzeba ustawić statyczny kąt tłoczenia pompy. Co do paska to pewnie piszesz o pasku osprzętu.. jest wyróżniony na fakturze? Nowy.. powinien wyglądać jakiś czas jak nowy :P

      Co do mocy - jak mechanik naprawił tą turbinę? oddał do zakładu czy sam to rozbierał? Masz tam troche burdel po maską. Pierwsze zrób porządek z wężykami podciśnienia i je ładnie poukładaj, żeby nie kuło w oko.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • swietekkk
        Classic
        • 2011
        • 8

        #4
        Mam kabelek. Statyczny kąt tłoczenia pompy waha się w granicach 47-49. Z tego co wyczytałem wartości do przyjęcia.
        Zgadza się, miałem na myśli pasek osprzętu. Został wymieniony. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził, że pasek po ok 1000km wróci do normy i będzie czarny. Ciekawe... nigdy z czymś takim się nie spotkałem.

        Mechanik sam to robił. Dokładnie to geometria była zastana i się wieszała. Tylko ją rozruszał, nic więcej z nią nie robił.

        Ciekawe problem jest z temperatura otoczenia. Gdy jest powyżej 6 stopni auto odpala normalnie nie ma problemów. Gdy jest 0 lub mniej również auto odpala normalnie bez problemu, silnik chodzi jakoś normalnie. A gdy jest ok 1-5 stopni to ma problemy, żeby zapalić i mam wrażenie, że wtedy silnik jakoś inaczej działa.

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Kiedy swiece wymieniales?
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • Czarna_LK
            RS
            • 2014
            • 2255
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            swietekkk, Co do problemu odpalania to miałem podobnie. Już przy 2-3 stopniach na plusie rano był problem. Wymiana świec pomogła. Zamontowałem NGK.
            Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

            _______
            Piotr

            Komentarz

            • swietekkk
              Classic
              • 2011
              • 8

              #7
              AKTUALIZACJA

              Poczekałem na niższe temp. Nic nie zostało wymienione. W obecnych temp. od -3 do 0 auto super pali. Całkiem nowe auto. Bez problemu odpala, nie kręci długo jak przy wyższych temp.
              Pytanie co może być przyczyną? O ile fajnie, że przy niskich temp pali bez problemu to pasuje, żeby przy wyższych też paliło jak powinno. Niestety nic mi na myśl nie przychodzi.

              Komentarz

              • Lashlo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1455

                #8
                swietekkk, może zalałeś jakieś trefne paliwo i stąd takie jaja??

                Komentarz

                • swietekkk
                  Classic
                  • 2011
                  • 8

                  #9
                  Zamieszczone przez Lashlo
                  swietekkk, może zalałeś jakieś trefne paliwo i stąd takie jaja??
                  Raczej nie, bo wcześniej tankowałem na tej samej stacji i przy niższych temp auto lepiej paliło. A przy tych pomiędzy 2-8 stopni gorzej, znacznie gorzej.

                  Na tej stacji pozostałe 3 auta tankuje i też nie ma z nimi problemu.


                  To jakby był jakiś problem przy odpaleniu. Gdy jest zimno poniżej 0 stopni. To auto odpala zdecydowanie łatwiej, lepiej i wtedy działa tak jak powinno. Natomiast gdy jest cieplej od 2 do 8 stopni to auto dłużej kręci i ma problemy, żeby zapalić. Wtedy jakby dziwnie pracował silnik i czuć, że auto nie jest żwawe.
                  Od kiedy mamy to auto to nie było więcej niż 8 stopni.

                  Komentarz

                  • Widmo86
                    Drive
                    • 2014
                    • 68
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Z tego co mi wiadomo bo mam tak samo i chyba większość ludzi z tym silnikiem ma podobnie. Regulacja podgrzewania świec żarowych jest kiepska w tych temperaturach. tak naprawde działa tak samo jak i przy 15 stopniach. Zauważ że kontrolka jak sie zapali to na krótko podobnie do dużo wyższych temperatur, a jak jest poniżej zera ta kontrolka świeci się dłużej i samochód odpala lepiej. Jest to źle zgrany czas grzania świec żarowych do temperatury otoczenia ja podgrzewam świece 2 do 3 razy i odpala dobrze wtedy. Jedno co możesz zrobić to sprawdzić tylko świece żarowe, ale wiem że to norma ( POPROSTU ZA KRÓTKO GRZEJĄ ŚWIECE ) Spróbuj i daj znać czy jest lepiej.
                    Mam pytanie czy zalewany jest olej 10w40?? Bo jeżeli tak to masz odpowiedz na odgłosy pracy silnika na zimnym. W tym samochodzie są popychacze hydrauliczne i olej jest bardziej gęsty co powoduje na początku głośniejszą prace do puki nie napełnią się popychacze, które w tych silnikach są powiedzmy wadliwe i dobrze jest je wymienić przy wymianie rozrządu ( nie trzymają ciśnienia a przy gęstym oleju jak jest zimno układ zaworowy nie pracuje w 100%) To wszystko też mam poprostu dobrze jak silnik chwile pochodzi sobie na wolnych obrotach.

                    Co do szarpania warto jeszcze sprawdzić nastawnik, u kogoś kto sie zna na tym temacie ( może sie przycinać )

                    Komentarz

                    Pracuję...